مزایا و معایب موکت تایل چیست؟ | نکات طلایی قبل از خرید

موکت تایل یا همان موکت های کاشی شکل در واقع موکت هایی هستند که به صورت قطعه های مربعی به فروش می رسند.
مزایا و معایب موکت تایل چیست؟ | نکات طلایی قبل از خرید
کد خبر : ۷۲۷۵۳

حتماً شما هم تا به حال موکت تایل را از نزدیک دیده و با شکل و شمایل آن آشنایی دارید. ظاهر جذاب و متفاوت این موکت ها باعث شده که این روزها به انتخاب خیلی از افراد تبدیل شوند. نصب موکت های تایل به راحتی در فضای موردنظر با کنار هم قرار دادن و چسباندن آن ها به یکدیگر انجام می شود. این موکت ها نیز مانند هر کفپوش دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارند. پس اگر شما هم مایلید بدانید مزایا و معایب موکت تایل چیست؟ با ما همراه باشید:

7 مورد از مزایای موکت تایل

موکت های تایل دارای مزایای مختلفی هستند که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

تنوع بسیار بالا

برخلاف موکت های معمولی، موکت تایل مسکونی دارای طرح ها، مدل ها و رنگ های بسیار متنوعی است و از طرفی قطعه قطعه بودن این موکت ها باعث شده تا هر فردی بتواند طبق الگوی موردنظر خود آن ها را در کنار هم چیده و طرح دلخواه خود را خلق کند. این موکت ها یک انتخاب عالی برای افرادی هستند که به دنبال کفپوشی مدرن و خاص می گردند که در آن ترکیب طرح و رنگ وجود داشته باشد.

نصب آسان و سریع

نصب این کفپوش ها با توجه به آن که به صورت قطعه های کوچکی هستند بسیار آسان است. کافی است این قطعات را در کنار هم بچینید و خیلی زود تمام کف را با موکت بپوشانید. نصب این کفپوش به مهارت بالایی نیاز نداشته و شما بدون نیاز به کمک نصاب، قادر به انجام آن خواهید بود.

قابل استفاده در هر مکان

برای هر فضای کوچک و بزرگی، موکت تایل یک انتخاب عالی و به صرفه است و با توجه به طرح و شکل های متنوع این موکت ها به راحتی می توان برای هر فضایی از اتاق خواب گرفته تا یک محیط اداری از این موکت ها بهترین استفاده را داشت.

قیمت بسیار عالی

قیمت مناسب از دیگر مزایای موکت های تایل است. این موکت ها به دلیل ماهیتی که داشته حمل و نقل راحت تر و ارزان تری داشته و همچنین به دلیل پسماند تولیدی کمتر در پروسه نصب، در نهایت از موکت های معمولی مقرون به صرفه تر هستند.

دوام و طول عمر بالا

به طور معمول بیشتر موکت های تایل مقاومت خیلی خوبی در برابر رفت و آمد و نیز حرکت صندلی چرخ دار یا قرارگیری میز و لوازم سنگین بر روی آن ها از خود نشان داده و حتی برای محیط های شلوغ نیز می توان از آن ها استفاده نمود. این موکت ها به دلیل پرزهای کم و حلقه دار بسیار محکم و بادوام هستند.

تعمیر کم هزینه و سریع

موکت های تایل به دلیل ساختار قطعه قطعه ای که داشته این امکان را به شما خواهند داد تا به راحتی تنها تایل آسیب دیده را جدا کرده و با قطعه ای سالم جایگزین نمود و دیگر نیازی به تعویض کل موکت نیست.

مراقبت آسان

در رابطه با موکت های تایل حتی موکت طوسی یا رنگ روشن نیز به راحتی قابل استفاده است چرا که آلودگی ها به راحتی از روی این نوع موکت پاک شده و با توجه به پرزهای کمی که داشته کمتر آلودگی را به خوبی جذب می کنند. همچنین یک جاروکشی ساده و منظم کمک می کند تا به راحتی ظاهر زیبای این نوع از موکت ها را حفظ کرد.

مزایا و معایب موکت تایل چیست؟ | نکات طلایی قبل از خرید

5 مورد از معایب موکت تایل

در بخش قبل با مزایای موکت های تایل آشنا شدیم و اکنون وقت آن رسیده تا مواردی که خیلی از افراد آن ها را معایب موکت تایل می دانند را نیز بررسی کنیم:

شکستگی یا شل شدن الیاف موکت

در تولید موکت های تایل به منظور محکم سازی و بالا بردن میزان مقاومت از یک لایه دیگر در زیر لایه الیاف پرز استفاده می شود. گاهی الیاف پرز موکت تایل بر اثر ساییدگی، فرسودگی یا دیگر عوامل، شل یا شکسته می شوند. البته این موضوع به هیچ عنوان جدی نیست و حتی این موضوع ممکن است تا سال ها از چشم شما مخفی بماند و تغییر چندانی در ظاهر موکت ایجاد نمی کند.

تغییر شکل موکت

در زمان تولید موکت های تایل برای افزایش میزان دوام موکت، از پشتیبان های لاستیکی استفاده می شود که البته این پشتیبان ها می توانند باعث مشکلاتی نیز شوند. برای مثال تاب دار شدن یا تغییر شکل این پشتیبان ها بر اثر اختلاف دمای زیاد بین فضای داخلی و بیرونی یکی از آن هاست. همچنین خیسی موکت ها نیز در صورتی که به دفعات اتفاق بیفتد این مشکل را به وجود می آورد.

حرکت موکت ها

گاهی ممکن است موکت های تایل بر اثر نصب نادرست حرکت کنند و بیشتر از هم فاصله بگیرند. این موضوع بیشتر زمانی رخ خواهد داد که بین دمای بیرون و داخل اختلاف زیادی وجود داشته باشد. البته به منظور جلوگیری از چنین مشکلی می توان بر اساس نوع سطح زیرین از روش ها و چسب های مخصوص استفاده کرد.

راحتی و تجمل کمتر

ممکن است خیلی از افراد راحتی و تجمل این نوع از موکت ها را کمتر از دیگر نمونه ها بدانند. البته گفتنی است که این روزها نسل جدید موکت های تایل روی کار آمده که در آن ها به موضوع راحتی و تجمل بیشتر پرداخته شده است.

ظاهر شکسته

از دیگر مواردی که می توان به عنوان یکی از معایب موکت تایل نام برد ظاهر شکسته است. این موکت ها صافی و یکنواختی موکت های رولی را ندارند و با توجه به فرم کاشی شکل ها نمی توان سطحی صاف را بعد از نصب آن ها انتظار داشت. حتی اگر این موکت ها در یک رنگ و یک نوع سبک به کار برده شوند باز هم قطعه قطعه بودن آن ها کاملاً پیداست.

حرف آخر

در این مطلب با هم به بررسی مزایا و معایب موکت تایل پرداختیم و همانطور که به خوبی پیداست مزایای این نوع موکت کاملاً بر معایب آن غالب هستند و این موضوع باعث شده در بسیار از فضاها به کمک این موکت بتوان بهترین کفپوش را به ارمغان آورد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر